• Sven
  • Austin Mini
  • 2.0L GSI opel van 1993
  • 1983
  • 150PK
  • Standaard
  • Allspeed
  • FWD
  • Austin metro 4 pots met geventileerde schijven
  • Ik wilde ruim 10 jaar geleden al een vtec mini bouwen door mijn liefde voor honda. Dat project is gestrand. 4 jaar geleden jeukte het weer maar vond ik de motoren te duur geworden. Mooi alternatief gevonden in de C20XE motor. Ik ben naar engeland gereden en heb de onderdelen van een gestrand project gekocht. Voornamelijk allspeed onderdelen en de C20XE motor. Eigenlijk een vauxhall dus..

    Hier in nederland kocht ik een al bijna compleet gerestaureerde mini die nog afgebouwd moest worden.

    En toen ben ik begonnen om alles passend te maken want niets ging vanzelf. De mini rijdt nog niet maar ik heb alles al een keer gemonteerd en her en der de nodige aanpassingen gedaan. Het is nu dus een kwestie van opbouwen. Momenteel de laatste dingetjes nog en hopelijk dit jaar nog op kenteken en op de weg.  Het spuitwerk heb ik zelf gedaan met de spuitbus. British racing green metallic.

    Rolkooi.

    13 inch 7j minilites.

    Verlengd polyester roundnose flipfront +90mm ABS motorsport.

    Voor Metro 4pots klauwen met 8.4 geventileerde schijven.

    Achter de originele trommels maar wel met spacers. 

    Originele arches van een mini silverstone edition. 

    Schakelkabels van een 2001 vectra c.

    Voor verstelbare spax schokdempers.

    Voor en achter hilos.

    Quickrack

    Verstelbare allspeed wishbones

    Mazda mx5 stoelen.

    Red dot cones

Categorieën: OpelOpel C20XE